Indian Veg Lemon Coriander Cabbage Soup: How To Lose Belly Fat Fast

This soup recipe is perfect for the vegetarians looking for, how to lose belly fat fast. This Indian soup recipe is low caloric and is considered as the best belly fat burner diet by the nutritionists.

ENGLISH & HINDI versions: Indian Veg Lemon Coriander Cabbage Soup: Best way to lose belly fat

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Fresh lemon coriander cabbage soup not only burns belly fat very quickly, but is also an immune system enhancer. Furthermore, it’s refreshing taste and rich aroma is beyond it’s peer comparison. This Indian vegetarian soup recipe is perfect for serving your esteemed guests, as it’s extremely easy to prepare! This soup is a good source of many Anti-oxidants, which will increase the metabolic rate of the body systems. Hence, regular consumption of this recipe will prevent many chronic health problems to develop in the body.

Soup for belly fat diet

Nutritional Information: Belly fat burner ingredients

Lemon is a widely known best ingredient for burning belly fat throughout the world. It is a rich source of Vitamin C, that helps to enhance immunity to the body and tangy taste to the soup. Furthermore, lemon enhances metabolism of the body at the cellular level. Consequently, the person feels energetic for a longer period of time.

Cabbage, too a healthy tummy fat reducing ingredient, also provides dietary fiber to this recipe. Cabbage is known for it’s richness in Vitamin K, Vitamin C and Vitamin B6. Most noteworthy is the protection against damage caused by radiation and a reduced risk of cardiovascular disease.

Coriander or Cilantro is a super herb with multiple health benefits, and a must-have ingredient in all Indian kitchens. Furthermore, it lowers bad cholesterol levels, and improves gut function. It is a rich source of dietary fiber and many Vitamins.

नींबू, धनिया और गोभी की पोषाहार ताक़त

नींबू दुनिया भर में वसा (fat) घटक के रूप से जाना जाता है। यह शरीर को विटामिन सी (Vitamin C) का समृद्ध स्रोत है जो की प्रतिरोधक क्षमता बढ़ाने में मदद करता है, और सूप को tangy स्वाद देता है। इसके अलावा, नींबू कोशिका के स्तर पर शरीर के चयापचय (Metabolism) को बढ़ाता है। नतीजतन, व्यक्ति लंबी समय की अवधि के लिए ऊर्जावान महसूस करता है।

गोभी, भी एक स्वस्थ वसा (fat) घटक हैऔर साथ में आहार फाइबर (dietary fiber) प्रदान करता है। गोभी में विटामिन के (Vitamin K), विटामिन सी (Vitamin C) और विटामिन बी -6 (Vitamin B6) प्रचुर मात्रा में होता है। साथ में गोभी, विकिरण की वजह से नुकसान और हृदय रोग का एक कम जोखिम के खिलाफ सुरक्षा प्रदान करता है।

धनिया कई स्वास्थ्य लाभ के साथ एक सुपर जड़ी बूटी है, और एक सभी भारतीय रसोई में सबसे जरुरी खाद्य सामिग्री है। इसके अलावा, यह खराब कोलेस्ट्रॉल के स्तर को कम करती है, और पेट के समारोह में सुधार करती है। यह आहार फाइबर और कई विटामिन की एक समृद्ध स्रोत है।

ingredients for lemon coriander cabbage soup

English Version

Ingredients –

To prepare 2 bowl of this lemon cabbage coriander soup, you need:

  1. One tablespoon of Olive Oil
  2. Two Garlic Cloves – crushed
  3. One Green Chili – Finely chopped
  4. One medium sized Red Onion – chopped
  5. 150 gm Cabbage – chopped
  6. 150 gm Carrots – chopped
  7. Vegetable stock / plain water – 600 ml
  8. 50 ml Corn Flour water
  9. Salt & Black Pepper to taste
  10. 3 Tablespoonful Lime Juice
  11. Chopped fresh Coriander / Cilantro leaves

Method –

Heat a tablespoonful of Olive Oil in a pan. Add garlic, saute till golden brown. Then add green chili and red onions and saute the mix. Add cabbage and sit for 1 minute. Then, add carrots and stir for one minute. Use 600 ml of vegetable stock / plain water in the soup, and bring it to boil. Don’t cover the lid, and keep stirring. Now add cornflour water, lime juice,  salt and black pepper as per your taste. Mix well and bring it to boil, one more time. Slightly thicker consistency is desired. Finally add finely chopped fresh coriander leaves to the boiling mixture. Stir the mixture for 20 seconds and turn off the flame.

Serve the soup in a serving bowl. Top up the soup with the soup seasoning, if desired. Your belly fat diet recipe is here! Enjoy the exotic, mouth-watering flavor of the best tummy fat reducing recipe.

Hindi Version –

सामग्री –

इस नींबू गोभी धनिया का सूप के 2 कटोरी तैयार करने के लिए, आप की जरूरत है:

जैतून का तेल का एक बड़ा चमचा
दो लहसुन लौंग – कटा हुआ
एक हरी मिर्च – बारीक कटा हुआ
एक मध्यम आकार के लाल प्याज – कटा
150 ग्राम गोभी – कटा
150 ग्राम गाजर – कटा
सब्जी स्टॉक / सादे पानी – 600 मिलीलीटर
50 मिलीलीटर मकई का आटा पानी
नमक और काली मिर्च स्वाद के लिए
3 चम्मच नीबू का रस
कटा हुआ ताजा धनिया पत्ते

विधि –

एक पैन में तेल गरम करें। लहसुन, को सुनहरा भूरा होने तक भूनें। फिर हरी मिर्च और लाल प्याज डालें और मिश्रण को मद्दी आंच पर भूनें। गोभी डालें और 1 मिनट के लिए भूनें , फिर, गाजर डालकर सकते हैं और एक मिनट के लिए चलाएं। सूप में सब्जी स्टॉक / सादे पानी की 600 मिलीलीटर का प्रयोग करें, और उबार आने दें। ढककर न रखें। अब आप अपने स्वाद के अनुसार मक्के के आते में पानी मिलकर बनाया हुआ मिश्रण, नीबू का रस, नमक और काली मिर्च डालें। अच्छी तरह मिक्स करें और एक उबाल और लें जब तक की सूप में गाढ़ापन न आ जाए . अंत में बारीक कटा धनिया डालकर 20 सेकंड के लिए चलाएं और फिर गैस बंद कर दें।

गरम गरम सूप को परोसें . अगर आप चाहें, तो सूप Seasoning ऊपर से दाल सकते हैं.

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